گروه سلامت محققان سلامتی نوجوانان رژیم غذایی

گروه: سلامت محققان سلامتی نوجوانان رژیم غذایی مواد غذایی مسمومیت غذایی اخبار اقتصادی و بازرگانی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی همودیالیز می‌تواند باعث افت عملکرد مغز شود

نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که همودیالیز می‌تواند جریان خون به مغز را در بیماران مسن‌تری که جهت نارسایی کلیوی تحت درمان‌اند، کم کردن دهد. این یافته‌ها می‌تو

همودیالیز می‌تواند باعث افت عملکرد مغز شود

همودیالیز می تواند باعث افت عملکرد مغز شود

عبارات مهم : استرس

نتایج یک پژوهش تازه نشان می دهد که همودیالیز می تواند جریان خون به مغز را در بیماران مسن تری که جهت نارسایی کلیوی تحت درمان اند، کم کردن دهد. این یافته ها می تواند به توضیح این که آیا پژوهش های پیشین رابطه ای میان همودیالیز و کم کردن کارکردهای شناختی در بیماران مسن یافته اند، کمک کند.

به گزارش ایسنا به نقل از (Journal of the American Society of Nephrology (JASN، بیش از 2 میلیون نفر در حال حاضر در دنیا به نارسایی کلیوی دچارند و جهت زنده ماندن، باید درمان دیالیز یا پیوند کلیه دریافت کنند.

پژوهش های اخیر شواهد بیشتری را از این عنوان فراهم آورده اند که باوجوداینکه همودیالیز مرسوم در مراکز درمانی می تواند عمر بیماران را زیاد کردن دهد، ولی می تواند آثاری منفی نیز روی مغز برجای بگذارد که خود منجر به نقص های شناختی می شوند.

همودیالیز می‌تواند باعث افت عملکرد مغز شود

در این مطالعه، فرضیه پژوهشگران این بود که استرس تکرارشونده گردش خون در همودیالیز – که خون بیمار را خارج از بدن او، پیش ازاین که وارد بدن شود، فیلتر می کند – می تواند تأمین خون مغز را کم کردن دهد.

“هارمکی پولیندرباس”، محقق مرکز پزشکی دانشگاهی گرونینگن در هلند و همکارانش روی اثر همودیالیز مرسوم روی جریان خون مغزی (CBF) که به وسیله توموگرافی گسیل پوزیترون مخصوص – آزمایش های تصویربرداری توموگرافی کامپیوتری – اندازه گیری می شد، مطالعه کردند.

نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که همودیالیز می‌تواند جریان خون به مغز را در بیماران مسن‌تری که جهت نارسایی کلیوی تحت درمان‌اند، کم کردن دهد. این یافته‌ها می‌تو

در این آزمایش و در طول جلسات همودیالیز تکی روی 12 بیمار با سن زیاد از 65 سال، سه اسکن انجام شد؛ پیش از شروع همودیالیز، در حین انجام آن و بعد از آن.

بر اساس نتایج، از پیش از شروع تا آخر همودیالیز، CBF یا همان جریان خون مغزی به طور معناداری تا 10 درصد کم کردن یافت. همچنین کم کردن CBF در یکی از بیماران، علائم بالینی نیز ایجاد کرد. به علاوه CBF منطقه ای در تمام مناطق مغزی ای که مورد آزمایش قرار گرفتند، مشمول بر لب های پیشانی، آهیانه ای، گیجگاهی و بعد سری، مخچه و تالاموس کم کردن یافت.

به اعتقاد محققان، عوامل مرتبط با درمان همودیالیز که می توانند با کم کردن CBF ارتباط داشته باشند عبارتند از دمای بالاتر بدن بیمار، حجم اولترافیلتراسیون، قیمت اولترافیلتراسیون در طول دیالیز و pH بالاتر خون.

همودیالیز می‌تواند باعث افت عملکرد مغز شود

دکتر “پولیندرباس” می گوید: «یافته های این پژوهش قدم مهمی در درک اثرات منفی همودیالیز روی مغز هست. این یافته ها می توانند نقطه عزیمتی را جهت پژوهش های تازه در جهت ایجاد پروتکل های همودیالیزی که استرس قلبی عروقی را به حداقل رسانده یا از آن جلوگیری کند، فراهم آورند.»

واژه های کلیدی: استرس | آزمایش | درمانی | درمان ان | جریان خون به مغز | اخبار پزشکی

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار