گروه سلامت محققان سلامتی نوجوانان رژیم غذایی

گروه: سلامت محققان سلامتی نوجوانان رژیم غذایی مواد غذایی مسمومیت غذایی اخبار اقتصادی و بازرگانی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی گرد فراموشی روی تمام وعده‎های بعد از اتفاق پلاسکو

دامادی،‌ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر این عقیده است که در کشور ما نوعی جو زدگى وجود دارد که اگر حادثه‌ای رخ می‌دهد، مردم و مسئولین فقط تا چند روز به ا

گرد فراموشی روی تمام وعده‎های بعد از اتفاق پلاسکو

گرد فراموشی روی تمام وعده‎های بعد از اتفاق پلاسکو

عبارات مهم : پلاسکو

دامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر این عقیده است که در کشور ما نوعی جو زدگى وجود دارد که اگر اتفاق ای رخ می دهد، مردم و مسئولین فقط تا چند روز به اتفاق و ابعاد آن فکر می کنند و بعدازآن به فراموشی كامل سپرده می شود؛ مانند اتفاق پلاسکو که در یک سالگی آن اتفاق دردناک می بینیم که نه بنایی ساخته شده است و نه از خانواده فوت شدگان خبری دارند.

بالاخره بعد از 45 سال، ساختمان «پلاسکو» نخستین آسمان خراش مدرن خاورمیانه براثر یک سهل انگاری از سوی یکی از مغازه داران، آتش گرفت و درنهایت هنگامی که آتش نشانان وارد ساختمان شدند و در حال اطفای حریق بودند، ساختمان به طور کامل تخریب شد و چند تن از کسبه و آتش نشانان در زیر آوار ماندند و جان خود را از دست دادند.

گرد فراموشی روی تمام وعده‎های بعد از اتفاق پلاسکو

اکنون ولی یک سال از اتفاق دردناک ساختمان پلاسکوی تهران، ساختمانی که چندین سال به بورس لباس مردانه مشهور شده است بود و در خیابان جمهوری تظاهر می کرد، می گذرد. ساختمانی که به نظر می رسید همان روزهای اولیه بعد از اتفاق و به علت اهمیت آن بار دیگر و با سرعت بنا شود، ولی همچنان بعد از گذشت یک سال، هیچ خبری از ساخت وساز آن و ایمن سازی ساختمان های مشابه، وجود ندارد.

با تخریب ساختمان پلاسکو بسیاری از کسبه و افرادی که در این مغازه ها کار می کردند نه تنها مجبور ضررهای بسیاری شدند و از کار بدون کار شدند، بلکه همچنان بسیاری از آن ها در شرایط نامعلومی ازنظر کار و درآمد قرار دارند. بنیاد مستضعفان که به عنوان مالک مهم این ساختمان به شمار می رود، تاکنون هیچ اقدامی در جهت ساخت این بنا نکرده است و فقط خبرهایی در خصوص وقت کلنگ زنی این ساختمان به گوش می رسد. انتظار می رود مسئولین و سلبریتی هایی که در همان لحظات اولیه به سراغ ساختمان اتفاق دیده رفتند، اکنون نيز با همان شور و حرارت، به ساخت بنا و رسیدگي به امور کسبه و خانواده فوت شدگان بپردازند.

دامادی،‌ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر این عقیده است که در کشور ما نوعی جو زدگى وجود دارد که اگر حادثه‌ای رخ می‌دهد، مردم و مسئولین فقط تا چند روز به ا

محمد دامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با رویداد۲۴، در آستانه سالگرد یک سالگی اتفاق غمناک ساختمان پلاسکو، گفت: متأسفانه یک عادت در کشور ما وجود دارد و آن این است زمانی که یک اتفاقی رخ می دهد، افراد زیادی اعم از مسئول و غیرمسئول به محل اتفاق می آیند، تصویر می گیرند و تا یک هفته الی ده روز پیگیر آن عنوان هستند و بعدازآن به طورکلی و کامل فراموش می شود و دیگرکسی پیگیر آن نیست.

دامادی ادامه داد: بعد از اتفاق پلاسکو تا چند روزی همه درگیر آن بودند ولی بعد کاملاً فراموش شد. هیچ مسئول مربوطه ای نیامد این عنوان را پیگیری کند، اینکه کسبه بسیاری کار خود را ازدست داده اند و حالا چه کاری باید جهت این افراد انجام داد. متأسفانه تاکنون جهت ساختمان و کسبه پلاسکو اتفاق خاصی رخ نداده است و کسی از آینده کسبه و فوت شدگان این ساختمان خبری ندارد. درصورتی که بالاخره مردها باید جمع می شدند و یک اقدام اولیه را انجام می دادند. خود بنیاد مستضعفان به عنوان مالک این ساختمان، دولت، شهرداری و هر نهاد و مسئولی که تصاویرشان آنجا است و در وقت اتفاق هنرنمایی کردند، باید جهت ساخت این بنا اقداماتی را انجام می دادند.

این نماینده مجلس بابیان اینکه پلاسکو بعد از اتفاق به طورکلی جهت مسئولین مربوطه فراموش شده است هست، گفت: بخشی از مردم مظلوم و آتش نشان های قهرمان ما در زیر آوار ماندند و جان خود را از دست دادند، ولی نه تنها هیچ کاری جهت این ساختمان صورت نگرفت، بلکه مردم را با کلی سؤال تنها و ناامید گذاشتند.

گرد فراموشی روی تمام وعده‎های بعد از اتفاق پلاسکو

دامادی با اشاره به اینکه یک سال، وقت کمی جهت پیگیری به امور پلاسکو نبود، تصریح کرد: یک سال وقت زیادی است که مسئولین می توانستند تصمیمات خود را عملیاتی کنند. مردها مسئول 8 ماه بعد از اتفاق پلاسکو اعلام کردند که تا 12 روز دیگر طرح ساخت ساختمان نهایی می شود و اکنون 4 ماهم از آن وعده می گذرد ولی هیچ حرکتی دیده نشده هست. چند روز گذشته نیز اعلام شد که کلنگ این ساختمان تجاری زده شده است است ولی همان طور که مستحضر هستید، در کشور ما همواره مراسم کلنگ زنی برگزار می شود، کلنگ ها زنگ می زنند ولی پروژه ای بهره برداری نمی شود. جالب اینجاست که ما پروژه هایی را در کشور داریم که بارها و بارها کلنگ زنی شده است اند.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: این یک معادله سخت و چند مجهولی نیست. مسئولین مابعد از این اتفاق دل خراش می توانستند سریعاً این ساختمان را دوباره بنا کنند. بنیاد مستضعفان یک مجموعه عظیمی است که پول ، املاک و امکانات بسیاری دارد، می توانست این پروژه را با سرعت به جلو ببرد؛ لیکن این پروژه می توانست جهت خود بنیاد هم سودآور باشد و تنها موضوعی که می تواند جهت این عنوان وقت بر باشد، بحث محاسبات ساخت آن هست. من به عنوان فردی که تحصیلات عمران دارم، می گویم که این یک کار پیچیده و سخت نیست و واقعاً نیازی به یک سال وقت نداشت. من دکتری این رشته را دارم، زمین و اعتبارات آن را در اختیار من بگذارند در کمترین وقت ممکن آن را می‎سازم.

دامادی،‌ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر این عقیده است که در کشور ما نوعی جو زدگى وجود دارد که اگر حادثه‌ای رخ می‌دهد، مردم و مسئولین فقط تا چند روز به ا

محمد دامادی در ادامه تصریح کرد: این کار یک اراده و حس مسئولیت پذیری نیاز دارد. اکنون کشور تحت تأثیر سانحه دل خراش کشتی سانچی واقع شده است است و همه هم از این عنوان ناراحت هستیم ولی باور کنید دو ماه دیگر این عنوان فراموش می شود و بازهم هم همان آش و همان کاسه. بعد از اتفاق پلاسکو یک جویی ایجاد شد که باید همه ساختمان ها را ایمن کنیم، ولی بروید و نگاه کنید چندسازه را مردها در این یک سال ایمن سازی کرده اند؟ اگر این ایمن سازی ها به تعداد انگشت های دست هم باشد من حاضرم از این سمتی که دارم، استعفا دهم. ما ساختمان های بسیاری را داریم که اوضاع مشابه ای مانند پلاسکو دارند ولی دوستان حتی یکی از آن ها را بررسی و ایمن سازی نکرده اند، یعنی حتماً باید این قبیل اتفاقات رخ دهد و بعضی بیایند و مانور بدهد و استفاده خود را بکنند و بروند.

دامادی با بیان اینکه هیچ راهی جز ساخت این بنا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: متولی و صاحب این ساختمان مشخص است و باید این ساختمان با استحکام اوج دوباره ساخته شود. بنیاد هم که قرار است این ساختمان را بسازد قرار نیست که از جیب خود پول بدهد، بنیاد هم قرار است از پول همین بیت المال این ساختمان را بسازد. ما باید ببینیم که از اتفاق پلاسکو چه درسی گرفته ایم؟

گرد فراموشی روی تمام وعده‎های بعد از اتفاق پلاسکو

به قران قسم که ما و سایرین هیچ درس و عبرتی از این عنوان نگرفته ایم و هیچ اهمیتی ندارد. در همین شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اگر واحد های مسکونی را نگاه کنید از هر 100 واحد بعید است که حتی ده واحد از آن ها کپسول آتش نشانی داشته باشند. به طورکلی می خواهم بگویم که نمایشی در کشور به راه افتاده است و اگر ما ده سال دیگر بازهم باهم مصاحبه ای انجام دادیم، آن موقع هم بعید است که حتی ده قدم جهت ایمن سازی این ساختما ن ها برداشته شده است باشد. متأسفانه نحوه مدیریت کشور به گونه ای نیست که بتوان به آن امیدوار بود.

رویداد ۲۴

واژه های کلیدی: پلاسکو | فراموشی | ساختمان | اخبار اجتماعی

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار